31 Temmuz 2016 Pazar

HAŞHAŞLI ÇÖREK TARİFİ


Herkese merhabalar... 
Melis boş durmuyor yeni tarifler denemeye , denedikçe paylaşmaya devam ediyor... Bu kez bir başka mayalı hamur tarifiyle geldim. Haşhaşlı Çörek...
Aslında bu kez tarifle ilgili söyleyecek çok bir şeyim yok çünkü hiç tadına bakmadığım bir tarif 🙈
" o nasıl oluyor ?!? " dediğinizi duyar gibiyim... Böyle haşhaşlı tahinli şeylerle hiç aram yoktur ama aynı zamanda tarifi tutturmakta da üstüme yoktur :) Tadına bakmasam da tutturdum tarifi. yani en azından yiyenler çok beğendi ben de sizlerle paylaşmaya karar verdim. Daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum o halde...



MALZEMELER


Hamuru İçin :
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 5-6 su bardağı un 
İç Harcı İçin:
  • 3 yemek kaşığı haşhaş ezmesi ( BİM marketten aldım ben)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ 
  • İnce çekilmiş ceviz (isteğe bağlı)
Sıvı yağ ile haşhaş ezmesini sürülebilir bir kıvam alacak şekilde karıştırıyoruz. Kıvamına göre yağını daha az veya çok ayarlayabilirsiniz. 

YAPILIŞI

Sütümüzü el yakmayacak şekilde ısıttıktan sonra içine mayayı ve şekeri ekleyip mayanın aktive olmasını bekliyoruz birkaç dakika. Yağı ve tuzu ekleyip yavaşça un ilave etmeye başlıyoruz. Ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde etmemiz gerekiyor. İyice mayalandırdıktan sonra hamurumuzu 5 eşit bezeye ayırıyoruz.



 Bezeleri bir miktar elimizle açıp hazırlıyoruz. Açtığımız bezeleri arasına iç harcımızdan sürerek üstüste diziyoruz. 









5 kat bittikten sonra bu kez hepsini birden elimizle bastırarak inceltiyoruz... Çok inceltirsek hamurumuza şekil vermek zorlaşacaktır. Yeterli inceliğe geldiğinde 2 parmak kalınlığında şeritler kesiyoruz. Bu şeritleri burgu yaparak tepsiye diziyoruz. Ben 3 farklı şekilde hazırladım...




Tepsi mayası alması için biraz bekliyoruz. Mayalanan çöreklerimizi üzerine yumurta sarısı sürerek 200 derece fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. 






AFİYET OLSUNNN....



1 yorum: